Budowa obwodnicy Olesna. Stan robót
Jak informuje opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu, obwodnica Olesna, która jest częścią drogi ekspresowej S11, gotowa jest już w około osiemdziesięciu procentach.
Zakończono między innymi praktycznie wszystkie roboty ziemne, a na trzech czwartych trasy głównej ułożona jest warstwa bitumiczna.
Do użytku oddany został przebiegający nad budowaną trasą wiadukt łączący miejscowości Ciarka i Kolonia Ciarka oraz ten na węźle "Olesno".
Budowa obwodnicy Olesna. Prowadzone prace
Obecnie na budowie trasy trwa przerwa zimowa, ale nie oznacza to wcale, że nie są wykonywane żadne prace.
- Montowane są m.in. bariery energochłonne, prowadzone prace na wiaduktach, budowane kanały technologiczne - mówi Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Oczywiście wszystkie prace odbywają się z zachowaniem reżimu technologicznego dla panujących teraz warunków atmosferycznych.
Zakończenie prac i udostępnienie obwodnicy Olesna kierowcom ma nastąpić w trzecim kwartale 2023 roku. To druga w historii Opolszczyzny tak duża inwestycja drogowa. Jej koszt to ponad 700 mln złotych. Największą był opolski odcinek autostrady A4.
Budowa obwodnicy Olesna. Trasa częścią drogi ekspresowej S11
Obwodnica Olesna to strategiczna inwestycja dla województwa opolskiego, prowadzona w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
- 25-kilometrowy odcinek będzie bowiem częścią drogi ekspresowej S11, która połączy Pomorze Środkowe przez Wielkopolskę i Opolszczyznę z aglomeracją śląską - informuje GDDKiA w Opolu.
Budowa obwodnicy Olesna. W planach kolejny odcinek
Na etapie przygotowania są już kolejne etapy budowy drogi ekspresowej S11. Chodzi m.in. p odcinek od Kępna do granicy województw wielkopolskiego i opolskiego.
- Mamy już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, projektant przeanalizował wcześniej cztery warianty przebiegu trasy głównej, z których ostatecznie wybrany został wariant o długości 45,8 km. Pod koniec listopada 2022 roku decyzja ta po wniesionych odwołaniach stała się ostateczna - informuje Agata Andruszewska.
Zaplanowana na tym odcinku inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
Jej początkowy fragment zlokalizowany będzie na terenie woj. wielkopolskiego (na długości ok. 12 km), łącząc się z oddaną do ruchu 16 sierpnia 2021 r. obwodnicą Kępna.
Kolejna, niemal 3-kilometrowa część trasy, zlokalizowana będzie na terenie woj. łódzkiego. 31 km drogi przebiegać będzie na terenie woj. opolskiego, przez gminy:
- Byczyna,
- Kluczbork,
- Lasowice Wielkie.
Koniec tego odcinka połączy się z realizowaną obecnie obwodnicą Olesna.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?